Utazó gyógypedagógusi szolgálat:
Az integrált oktatási keretek között nevelkedõ hallássérült gyermekeket intézményünk részesíti a Dél-alföldi régió területén ellátásban. 2002 óta felkutatást végzünk Bács-Kiskun, Békés- és Csongrád megyében élő hallássérült tanulókról. 2005. szeptemberétõl egy hallássérültek pedagógiája szakos terapeuta gyógypedagógussal elindult az integrált gyermekek ellátása. Jelenleg intézményünk egyik fõ célja, utazótanári hálózatunk bõvítése, a 2006/2007-es tanévben az utazótanári létszám két fõre emelkedett. A 2006 szeptemberében megindult összetett kutatómunkának köszönhetően már jelentősen megnövekedett a gyermeklétszám utazótanári szolgálatunkban.
Az utazótanári hálózat célja
A többségi intézményekben integráltan nevelt-oktatott sajátos nevelési igényű tanulók megsegítése.
Az utazó gyógypedagógiai hálózat feladata
egyéni fejlesztési terv készítése
egészségügyi és pedagógiai célú habilitációs-rehabilitációs, fejlesztő foglalkozások biztosítása
a befogadó pedagógusok részére konzultáció biztosítása
a tanuló tanórán történő foglalkoztatásával, fejlesztésével és értékelésével kapcsolatban felmerülő kérdések megbeszélése, a problémák megoldása, kezelése
hospitálás a tanórákon, a gyermek megfigyelése tanórán és szabadidős tevékenység közben
fejlesztő feladatok, terápiás eszközök alkalmazása
Az utazó gyógypedagógus feladata
a gyermekkel való foglalkozás
a befogadó pedagógusokkal kapcsolattartás
mentori munka
a szülőkkel való kapcsolattartás (igény szerint)
adminisztrációs feladatok
Az ellátás tervezése
A szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleményére és a diagnosztikus felmérésekre építve egyéni fejlesztési terv készítése.
Az ellátás időkerete
A szakértői és rehabilitációs bizottság szakvéleményében javasolt időkeret.
Az utazó gyógypedagógiai hálózat személyi feltételei
A fogyatékosság típusának megfelelő végzettségű gyógypedagógus:
szurdopedagógia szakos tanár vagy terapeuta
|